Som forbruger og kunde hos Kulturlampan Sverige AB (organisationsnummer 556741-9204) er du omfattet af Konsumentkøbsloven, lov om distanceaftaler og aftaler uden for forretningslokaler samt persondataloven.

Konsumentkøbelov (1990:932)
Lov (2005:59) om distanceaftaler og aftaler
Persondataloven (SFS 1998:204)
Databeskyttelsesforordningen (GDPR) (EU) 2016/679

FRAGT OG LEVERINGSTID

Fragt koster 129 kr. indenrigs i Sverige. Fragt til Danmark er 179 DKK.
Vi sender alle vores pakker med PostNord MyPack eller med DHL. Du henter din pakke på dit nærmeste udleveringssted.
Du kan også få hjemmelevering med PostNord og DHL, og alle hjemmeleveringer i Sverige koster 299 kr. PostNord/DHL ringer til dig i forvejen, og aftaler en tid for leveringen.

DHL Hjemmelevering Palle – Tungere og større gods skal leveres med palle, hvilket sker til gadeplan på hverdage. DHL kontakter dig for at meddele en passende leveringsdag og et omtrentligt tidspunkt. Sørg derfor for at registrere et telefonnummer, som DHL kan kontakte dig på i dagtimerne.

Levering
Hvis varen er på vores lager, så sendes den inden for 3-7 arbejdsdage. Hvis den ikke er på lager, er leveringstiden 7-15 dage. Send os gerne en mail, hvis du har spørgsmål angående leveringstider, info@kulturlampan.se

FORSINKET LEVERANCE

Der kan forekomme tilfælde som, gør det umuligt at fuldføre bestillingen, fx hvis vores leverandør ikke kan fuldføre sin forpligtigelse over for os. Hvis en forsinket leverance opstår, meddeler vi det til dig via e-mail. Du har som kunde altid ret til at ophæve dit køb ved leveringsforsinkelser. Vi forbeholder os retten til at fraskrive os alt erstatningsansvar over for kunden pga. leveringsforsinkelser.

Uafhentet vare
For pakker som ikke afhentes debiterer vi dig for omkostningerne til fragt og håndtering, 295 kr:-.
Pakken ligger hos udleveringsstedet i max 14 dage.

RETURNERINGER OG ÅBENT KØB

Du har altid 14 dages bytte- og returret fra den dag du har modtaget varen.
Du sender os en email, så sender vi en returseddel til dig via email. Retursedlen sætter du fast på pakken og afleverer den så på dit nærmeste pakkeudleveringssted. For returseddel: info@kulturlampan.se
Observer at du skal anvende et yderligere lag på forsendelsen. Du må altså ikke sende pakken kun i kartonen, men skal anvende et ekstra lag karton udenpå.

Returfragten koster 129 kr indefor Sverige og i de øvrige nordiske lande koster returfragten 179 DKK. OBSERVER at ved returnering af palle debiteres du den faktiske omkostning.

Så snart vi har modtaget din returnering og godkendt produktet om emballagen krediterer vi din faktura, eller hvis du har betalt din faktura eller betalt med kort så giver vi besked til Klarna om din retur og de laver en tilbagebetaling til din konto. Hvis du har spørgsmål til udbetalingen så kontakt gerne Klarna på 08-120 120 10.

Ved returnering af større gods/palle og støbejern beder vi dig kontakte vores kundeservice for returfragtspriser.

TRANSPORTSKADER OG FEJLAGTIG LEVERANCE
Vores pakker er transportforsikrede , hvis produktet er fragtskadet ved leveringen anbefaler vi dig at melde det omgående til vores kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden bliver vi nødt til at anmelde transportskaden til DHL indenfor 1-3 dage. Vi sætter derfor pris på hvis du anmelder skaden indenfor denne tidsfrist. Vi sørger for en ny leverance omkostningsfrit til dig som vores kunde, så du får et fejlfrit produkt. Hvis fragtskaden er synlig på den ydre emballage er det vigtigt at du påpeger dette med modtagelsen af pakken. For at reklamationen mod DHL skal kunne håndteres korrekt skal du gemme emballagen, adressesedlen samt eventuelt pallen som kom med den fragtskadede forsendelse.
En bestiling som er fejlagtigt ekspederet anbefaler vi dig at anmelde hurtigst muligt til vores kundeservice. En ny, korrekt leverance vil så blive sendt til dig omgående uden ekstra omkostning. Kundeservice: info@kulturlampan.se

BETALINGSMETODER

Vi samarbejder med Klarna checkout som tilbyder betalingsmetoderne faktura, kort, afbetalingsaftaler mm. Læs gerne mere på www.klarna.se

FULDSTÆNDIGE KØBSVILKÅR

Det er trygt og enkelt at handle på Kulturlampens webshop!
Vælg et produkt og angiv antal og klik så på “KØB”.
Hvis du vil se eller ændre i din bestilling, klik på “Rediger indkøbskurv” i det øverste højre hjørne. For at gennemføre og afslutte købet, klik på “Til kassen” i det øverste højre hjørne.
Efter du har bekræftet købet modtager du en odrebekræftelse via mail.

Vi leverer varer til Sverige, Danmark, Finland og Norge.

Hvis du ikke er fuldt 18 år så skal du have en myndig persons tilladelse til at handle på Kulturlampens webshop.

I priserne indgår 25% moms.

KØB NU – BETAL EFTER LEVERING!

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og nemt. Du behøver aldrig at oplyse dine kortoplysninger, og du betaler altid efter at du har fået dine varer hjem.

  • Få altid varen inden du betaler.
  • Fakturaen kommer til den emailadresse du angiver ved købet.
  • Betalingstid – altid 14 dage
  • Du behøver aldrig udlevere kortoplysninger
  • Altid 14 dages fortrydelsesret i henheld til distance- og hjemmeforsælgningsloven.
  • Download dine faktura fra klarna.se
  • Mulighed for delbetaling

Hvis betalingen udebliver tilkommer en påmindelsesafgifr på 60,00 kr samt en morarente på 25.50%. Ved købet laves en mikrooplysning for at vi ved at du er den du udgiver dig for. Dine personoplysninger behandles da i henhold til persondataloven, og du kan modtage markedsføring af spændende tilbud og tjenester.

Ved fakturabetaling kan leveringen kun ske til din folkeregisteradresse. Det er for at sikre at ingen uberettigede kan bestille varer til sig selv med en anden persons oplysninger. Hvis du ikke vil bestille dine varer til din folkeregisteradresse skal du vælge en af de andre betalingsmetoder.

Debetal fra 50 kr/md med klarna konto
Betalingsmetoden for dig der selv vil vælge hvor meget du betaler hver måned. Men Klarna konto er mere end det. Udover at du altid får dine varer hjem inden du betaler, samler du alle dine køb på en konto. Dette gælder også hvis du har handlet i flere forskellige butikker via Klarna konto. Det betyder en eneste faktura, uanset antallet af køb.

  • Få altid varen inden du betaler
  • Betal fra 50 kr/md eller 1/24 af totalbeløbet
  • Du behøver aldrig at udlevere kortoplysninger
  • Alle dine køb samles på en konto og på en faktura
  • Handl nu – betal i slutningen af næste måned
  • En aviafgift på 29 kr, uanset antallet af køb
  • Du kan når som helst betale hele beløbet på en gang
  • 0 kr i startgebyr.

For Klarna konto gælder årsrenten på 19,5% og effektiv rente fra 26,99% ved køb på 10.000 kr. Med andre ord bliver den gennemsnitlige renteomkostning per måned, hvis du køber noget for 1000 kr, ca 16,5 kr.

For at du som forbruger skal føle dig tryg år du handler i Kulturlampens webshop samarbejder vi med DIBS for behandling af konto-/kreditkortsbetalinger samt direkte betalinger via netbank. Sikkerheden er en af de vigtigste dele af DIBS løsninger. DIBS er certificerede af både svenske og udlandske banker og kortfirmaer. Al information som vedrører din betaling krypteres med SSL (Secure Sockets Layer) ved overføringen til DIBS og dine kortoplysninger bliver hverken registrerede eller gemt af Kulturlampen.

PERSONDATALOVEN

Når du handler hos os angiver du personoplysninger så som navn, adresse, emailadresse, telefonnummer og i visse tilfælde personnummer. Denne information behøver vi for at kunne levere varen til dig, men også til håndtering af garantihenvendelser. Personnummer er påkrævet ved eventuel kreditoplysning.
Persondataansvarlige er vi, Kulturlampan Sverige AB, som behandler personoplysninger i henhold til persondataloven (1998:204). Behandling af oplysningerne (inklusiv i forekommende tilfælde personnummer) kan ske af os eller af nogen af vores samarbejdspartnere. Målet med denne behandling er at kunne fuldbyrde vores forpligtigelser til dig som kunde, og informere om tilbud. Personoplysningerne behandles også indenfor rammen for markeds- og kundeanalyser, som udgør grundlaget for markedsføring, metode- og erhversudvikling, og for at følge det som kræves af os ifølge loven.

Gennem at acceptere vores købsvilkår samtykker du til at blive kontaktet af os i markedsføringsøjemed. Kontakt kan ske via email, SMS, postomdeling, eller på andre måder. Kulturlampen stræber efter at tilbyde dig som kunde bedre og mere personlige tilbud. Dette indebærer at vi kan anvende særlige kriterier som grund for vores markedsføring, for eksempel indkøbsstørrelse, indkøbsfrekvens, indkøb af et vist sortiment eller vare, indkøb i en vis salgskanal mm. Vi kan også komplettere kundeoplysninger for at tilbyde god kundepleje. For at kunne opretholde et godt serviceniveau for dig som kunde dokumenterer vi al kundekommunikation. Du har ret til efter ønske at få del i disse oplysninger. Hvis oplysningerne skulle vise sig at fejlagtige, ufuldstændige eller på anden vis irrelevante påligger det os at foretage rettelser. Som kunde kan du modsætte dig at dine oplysninger anvendes i markedsføringsøjemed hvorvid Kulturlampan påtager sig at indføre en såkaldt reklamespærring.

Kommunikation
Ved godkendelse af disse vilkår godkender du at vi kommunikerer med dig via telefon (inkl. SMS), email og andre medier. Selvfølgelig har du altid mulighed for at afregistrere dig fra videre kommunikation – både i selve beskeden, men også gennem at kontakte os.

DEN EUROPÆISKE KOMMISSIONS KONFLIKTLØSNING
Den europæiske lovgivning kræver at alle webbutikker indholder følgende link til den Europæiske kommisions onlineplatform for konfliktløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Observer at Kulturlampen ikke samtykker til at anvende et sådant organ eftersom vi forsøger at løse eventuelle problemer direkte med vores kunder info@kulturlampan.se

RESERVATIONER

Kulturlampen tager forbehold for udsolgte varer samt at varer kan have udgået fra sortimentet. Vi kan ikke garantere at alle billeder præcist gengiver produkternes virkelige udseenede. Vi tager også forbehold for eventuelle trykfejl på denne hjemmeside.

ØVRIGT

Force Majeure
Kulturlampan er befriet for straf for ikke at fuldføre visse forpligtigelser ifølge dette dokument, hvis dette er på grund af at befriende omstændigheder beskrevet nedenfor forhindrer, besværliggører eller forsener fuldførelsen. Befriende omstændigheder skal blandt andet anses som myndigheders anvisninger eller fejl, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage, ulykker af større omfatning eller anden type af naturkatastofer. I force majeure indgår myndigheders beslutninger som påvirker markeder og produkter negativt, f. eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc, unormal nedgang i markedet samt hvis selskabet udsættes for kriminel aktivitet som påvirker virksomheden.

Loven om distancehandel
Kulturlampan følger loven og distancehandel.